Designer Stiletter

Lær at gå i høje hæle

Lær at gå i høje hæle:

 

Hvis ikke man er vant til at gå i høje hæle eller synes det kan være ubehageligt, så fortvivl ikke. Det kan du lære at mestre, så du en dag går så yndefyldt, at alle er dig misundelig. Det er ikke svært og noget alle kan lære, men det kræver alligevel noget tilvænning at lære at gå i høje hæle.

Vi bringer dig en guide til, hvordan du kommer i gang med stiletterne.

Det bedste du kan gøre, hvis du starter fra bunden, er at starte med hæle, der ikke er så høje. Start med hæle i højden 4-6cm(måske endda lavere), som vil blive betegnet som meget lave hæle. Ligeledes kan du med fordel vælge en blokhæl, for at få større støtte til balancen.

Så er det i gang med træningen – start med at tage skoene på derhjemme og rundt i huset/lejligheden med dem på og fornem følelsen. Bemærk hvordan balancepunktet forskydes fremad op gennem kroppen. En vigtig ting, som er den største fejl man ser hos folk med hæle, er at holde benene strakte. Du skal ikke bøje meget i knæleddet, selvom vægten forskydes fremad, men hav et let bøj i knæene og bevar dette når træder frem for så at strække dit ben, mens det andet ben tager næste skridt.

En anden ting at have fokus på i starten er at ikke at træde tungt ned på hælen, men se det som om du glider/svæver hen over jorden. Tænk på at træde ned på jorden således, at hælen rammer jorden før resten af foden. Tænk hæl → tå. Træd ikke fladt ned, så tå og hæl rammer jorden samtidig eller så tåen rammer før hælen. Forskellen fra at gå i flade ligger i, at hælen rammer ikke jorden markant før resten foden, som hvis du gik i et par flade sko.

Lær at gå i høje hæle med de lave først og når du føler du har det komfortabelt i disse, så hæv højden på hælene. Hold til at starte med fast i en tykkere hæl eller kilehæl(wedge), da det vigtigste at få trænet er holdningen og balancen. Benyt enhver lejligheden til at øve dig derhjemme, hvor ingen ser dig. Træningen behøver ikke at vare mere end en halv time om dagen, måske endda mindre i starten.

Der er flere ting at lære for at mestre denne disciplin. Selve kropsholdningen er ekstrem vigtig for at det skal se naturligt ud at gå i hæle. Når du står i dine sko, så ret ryggen op og rul skuldrene tilbage, så du får en rank holdning. Din bagdel vil naturligt blive skubbet bagud og ”stritte” lidt mere, men det er bestemt en del af det sexede i at have høje hæle på. Roter en smule i hofteleddet, så du fæler det naturligt. Underlivet skal altså ikke skydes unaturligt frem og numsen skal ikke skydes unaturligt tilbage.

Når du tager dine skridt fremad, så skal i høje hæle nærmest gå på en usynlig line. Træd en smule ind mod dig selv, når du træder frem og gør det samme med det næste skridt således at skridtene rammer på samme linje. Dette er en stor adskillelse fra at gå i flade sko, hvor du vil træde lige frem.

Lær at gå i høje hæle på denne måde – det vigtigste er bare at hoppe ud i det og øve sig!

Her er et par videoer, som helt sikkert vil hjælpe dig på vej:

http://youtu.be/usrs6cm2vQg

http://youtu.be/3a141Kwmkjk

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial